טלפון: 054-6651185

 © כל הזכויות שמורות

גיל ששון

ששת העקרונות לתקשורת אפקטיבית

העיקרון הראשי הוא דבר עם האוזניים
וזה עוד לפני השש שנפרט מייד

ויש אפילו ראשי תיבות EAR –

        • אמפטיה      Empathy 

       • אסרטיביות  Assertiveness

       • כבוד  Respect

 

ומעל לכל – כל שש העקרונות צריכים לבוא לידי ביטוי בצורה אוטנטית. לכל אחד מאיתנו יש גלאי שקר וצביעות קטן טבוע איפה שהוא בין האוזניים. אנחנו מריחים זיוף מרחוק ובקלות, אפילו שמץ קטן של זיוף ומרגע שנדמה למאזין שלך שהריח זיוף, אין סיכוי לתקשורת אפקטיבית יותר, אלא לאחר שתרגיע את חיישן הזיוף והצביעות הפנימי שלו.

אמפטיה שמצדקיה את שמה, איך ומה היא?

1. מה שהאחר אומר הוא נכון! מצא במה נכונים דבריו ואשר שאתה מסכים. אנחנו קוראים לשלב זה "מצא את האמת".

    ללא סימן שאלה. תמיד. לא בציניות, לא בסרקזם. האמת שם, מצא אותה, ציין אותה בכנות ואתה בדרך הנכונה.

2. היה אמפטי למחשבותיו של בן השיח שלך. השתמש במילותיו שלו בתיאור המחשבה (ואשר את החלק שמצאת     

    כאמת).

3. היה אמפטי לרגשותיו של בן השיח שלך. הכר ברגשות שאתה מניח שהוא מרגיש לאור הדברים, ציין אותם ועשה זאת

    בפתיחות, בכנות ובשאלה.

אוקי.. ומה עכשיו?

4. שאל שאלה נוספת, עדינה ומכבדת, באופן שיאפשר לבן השיח שלך להרחיב עוד באשר למחשבתו או רגשותיו בנושא.

5. בטא את מחשבתך, דעתך או הרעיון שלך בהקשר לדברים. עשה זאת ביושר, בטקט ובכבוד. נחס את הדברים לעצמך, לא

    לבן השיח. למשל, "אני מרגיש די עצבני וכועס עכשיו" במקום "אתה מעצבן" או "אתה מרתיח אותי".

6. מצא משהו חיובי ומכבד לומר לבן השיח שלך, בכל מקרה, גם בלהט הרגע. משהו אמיתי, לא מזויף, חיובי ונכון אודות בן

    השיח שלך.

מבוסס על: The five secrets of effective communication by Dr. David Burns